Läs detta innan du söker
Vad roligt att du är intresserad av Westander! När våra medarbetare besvarar frågan ”Om du vill uppmuntra en bekant att söka jobb på Westander, vilka tre ord lyfter du då fram om företaget och jobbet som pr-konsult?” så blir ordet frihet topprankat.
Vi vill gärna ge många chansen, men vi är inte rätt arbetsplats för alla. När våra medarbetare i stället får frågan om att avråda en bekant från att söka jobb på företaget hamnar tre andra ord i topp: krävande, ansvar och faktureringskrav. Du kan mycket väl upptäcka att jobbet inte passar dig.
10 skäl att jobba på Westander
Gemensamt för oss som jobbar på Westander är att vi vill bidra till en positiv samhällsutveckling. Vi ser företaget som en stabil plattform för samhällsengagerade personer som själva vill åstadkomma något med sina arbetsinsatser.
För att göra det tydligt vem vi söker, vilka krav vi ställer och vad vi kan erbjuda har vi tagit fram en jobbsökarbok. Med 10 skäl att jobba på Westander vill vi uppmuntra rätt personer att söka sig till oss.
Personalpolitik
Westander vill vara pr-branschens bästa arbetsplats, inte minst för högpresterande småbarnsföräldrar. Vår filosofi är att man ska kunna ha ett roligt, ansvarsfullt och krävande arbete utan att behöva jobba övertid.
Vi konkurrerar inte med lågt pris, utan med hög kvalitet och nöjda uppdragsgivare. Tack vare ett enhetligt timpris på 2 700 kronor kan vi erbjuda våra anställda såväl balans i livet som en god lön, vinstdelning och den kollektivavtalade tjänstepensionen ITP.
Distansarbete
Enhetsrotation
Föräldrapolicy
Ingångslöner
Jämställdhetsplan
Kollektivavtal
Löneförmåner
Lönepolicy
Rutiner mot trakasserier
Vinstdelning
Strategival
Vi på Westander berättar gärna för omvärlden om våra övergripande vägval för att nå långsiktiga mål. Det handlar dels om att inspirera andra företag till fokus och uthållighet, dels om att jobbsökare behöver kunna ta del av våra viktigaste strategival för att bedöma om vi är rätt arbetsplats för dem.
Westanders strategier är viktiga som styrinstrument. Vi vill att de ska vara noga genomtänkta, tydligt formulerade och närvarande i verksamheten. Som regel gör vi en årlig översyn av strategivalen. Samtliga anställda deltar i revideringen, som leds av företagets vd.
Affärsmodell
Annorlundafaktorer
Chefspolicy
Förändringsstrategi
Hållbarhet
Kundpolicy
Kärnverksamhet
Miljöpolicy
Partipolitisk mångfald
Placeringspolicy
Prisstrategi
Tankeledarskap
Trygga högpresterare
Ägardirektiv
Öppenhetskrav
Du kanske också vill läsa...
"Jobba mindre och ta mer betalt!"
Kommunikationsbranschen har flera goda skäl att motarbeta en osund övertidskultur, skriver sex delägare på Westander i en debattartikel i Resumé.Var är debatten om tjänstepensionerna?
Många av byråbranschens anställda riskerar att bli fattigpensionärer, med mindre än halva lönen i allmän pension, skriver Johanna Look i en debattartikel i Resumé.Gratisjobbandet är en skam för pr-branschen
Oavlönat provarbete är både oseriöst arbetsgivarskap och uselt affärsmannaskap, skriver Patrik Westander i en debattartikel i Dagens Media.