Insamlingsorganisationer
Ju fler som engagerar sig i debatten, desto bättre är det för demokratin, samhällsutvecklingen och tilliten mellan människor. Insamlingsorganisationer som fokuserar på långsiktig och varumärkesstärkande kommunikation skapar en stabil grund för att nå sina insamlingsmål.
Bara 16 procent av svenskarna är positiva till reklam, enligt en Novusundersökning beställd av Sveriges Annonsörer. Vi på Westander hjälper organisationer med 90-konton att kommunicera på andra sätt än genom köpt reklamutrymme. Insamlingsorganisationer kan stärka varumärket, bilda opinion och finansiera sin verksamhet mer kostnadseffektivt genom samhällsengagerad kommunikation.
Våra specialister har lång erfarenhet av att arbeta med insamlingsorganisationer. Kontakta oss gärna så berättar vi mer.
Delta i debatten
Gör strategiska vägval
Ta fram en varumärkesplattform
Letar du efter något annat?
Våra specialister inom insamlingsorganisationer
Andreas är chef för enheten Westander Medierelationer och Kris. Tidigare har han arbetat över tio år som journalist på Dagens Nyheter och Sveriges Radio.
– Medieträna era talespersoner. Ge dem verktygen för att skapa förtroende i intervjuer, säger Andreas Rolfer Wrangö.Birger ansvarar för Westanders tjänster inom ledarskap och kriskommunikation. Han är en av våra mest erfarna konsulter och är en uppskattad föreläsare.
– Främja medarbetarnas motivation. Skapa tydliga ansvarsförhållanden och inför nolltolerans mot gnäll, säger Birger Lycken.Frida är chef för enheten Westander Tankeledarskap. Tidigare har hon bland annat varit ordförande för Svenska Freds- och Skiljedomsföreningen.
– Delta i samhällsdebatten. Stärk ert varumärke, inspirera andra och driv utvecklingen framåt, säger Frida Blom.Johanna är specialiserad på strategi, varumärkesstrategi och ledarskap. Hon är byråchef, biträdande vd och en av våra mest erfarna konsulter.
– Ta fram en varumärkesplattform. Använd den som ett styrinstrument för kommunikationen, säger Johanna Look.Johannes är chef för enheten Westander Public Affairs. Tidigare har han bland annat varit kommunalråd i Nyköping och landstingsråd i Sörmland.
– Påverka politiska beslut. Ta ansvar, ge konkreta förslag och sök samarbete med politiker, säger Johannes Krunegård.Maja ansvarar för Westanders tjänster inom strategi samt för Almedalen. Tidningen Resumé utsåg henne redan 2018 till en av Näringslivets 150 Superkommunikatörer.
– Gör strategiska vägval. Våga välj bort och fokusera era resurser där de gör störst skillnad, säger Maja Stridsberg.Mattias ansvarar för Westanders tjänster inom opinionsbildning. Tidigare har han arbetat över tio år som journalist, bland annat på Bonnier Tidskrifter.
– Nå ut i hela landet. Öka genomslaget med kommunikation på kommunal och regional nivå, säger Mattias Falk.Monica ansvarar för Westanders specialistområde Idrott och friluftsliv. Tidigare har hon bland annat arbetat med kommunikation för Socialdemokraterna och Unicef.
– Formulera budskap. Ta fram enkla och tydliga budskap som sammanfattar vad ni vill uppnå, säger Monica Reinebo.Sara ansvarar för Westanders specialistområde Hälsa och forskning. Tidigare har hon bland annat varit presskontakt på Swedbank och på Ungdomsstyrelsen.
– Kristräna ledningen. Öka sannolikheten att ni hittar risker och åtgärdar problem i verksamheten, säger Sara Arborén.
Du kanske också vill läsa…
10 tips till insamlingsorganisationer
Insamlingsorganisationer kan stärka varumärket, bilda opinion och finansiera sin verksamhet mer kostnadseffektivt genom samhällsengagerad kommunikation.Almedalen
Ska ni åka till Almedalen i år? Vi hjälper er med planering, genomförande och utvärdering. Kontakta oss gärna så berättar vi mer.Bli en skicklig moderator
Vill du bli bättre på att leda seminarier och paneldebatter? Vår öppna kurs Bli en skicklig moderator fick förra året rekommendationsbetyget 9,7 på en tiogradig skala.