Mänskliga rättigheter
För att skapa ett hållbart samhälle där mänskliga rättigheter skyddas och respekteras behöver fler aktörer samarbeta.
Vi på Westander hjälper företag och organisationer att arbeta strategiskt med mänskliga rättigheter i hela värdekedjan. Vi bistår även med att kommunicera det arbetet på ett sätt som stärker varumärket, inspirerar andra och driver arbetet med mänskliga rättigheter framåt.
Har er due diligence eller dubbla väsentlighetsanalys identifierat risker för kränkningar av mänskliga rättigheter? Kommer ni att omfattas av CSDDD men vet inte var ni ska börja?
Våra specialister har lång erfarenhet av strategi, kommunikation, opinionsbildning och politisk påverkan kring mänskliga rättigheter. Kontakta oss gärna så berättar vi mer.
Samhällsanalys
Opinionsbildning
Politisk påverkan
Letar du efter något annat?
Våra specialister inom mänskliga rättigheter
Amelie ansvarar för Westanders specialistområde Mänskliga rättigheter. Tidigare har hon arbetat med policyutveckling på Kommerskollegium och med rådgivning på Mannheimer Swartling.
– Kartlägg beslutsläget. Se över aktuella processer och ställningstaganden, säger Amelie Kvarnström.Amanda ansvarar för Westanders tjänster inom digital kommunikation. Tidigare har hon varit marknadsansvarig på hudvårdsbolaget Emma S.
– Ta fram en kampanj. Använd en bredd av kanaler för att kommunicera kampanjen, säger Amanda Edfeldt.Emma ansvarar för Westanders specialistområde Hållbart mode och textil. Tidigare har hon arbetat som kommunikations- och miljöansvarig på Lövsta Stuteri.
– Sätt ett konkret mål. Formulera tydligt vad ni vill förändra på ett sätt som går att mäta, säger Emma Rost.Erik är specialiserad på public affairs. Tidigare har han varit generalsekreterare för Pliktrådet och ordförande för Sveriges förenade studentkårer.
– Lyft fram allmänintresset. Förklara varför ert förslag är viktigt för samhället i stort, säger Erik Arroy Elvén.Kajsa är specialiserad på tankeledarskap. Tidigare har hon bland annat varit kommunikationsansvarig på Friluftsfrämjandet.
– Formulera ert budskap: Vad är samhällsproblemet? Vilken är lösningen? Vad är ert förslag? säger Kajsa Ljungberg.Marie ansvarar för Westanders tjänster inom målgruppsanalys. Tidigare har hon bland annat arbetat på Rädda Barnen med företagssamarbeten.
– Agera lösningsleverantör. Visa hur förslaget kan hjälpa politiker att leva upp till sina vallöften, säger Marie Hemberg.Mattias ansvarar för Westanders tjänster inom opinionsbildning. Tidigare har han arbetat över tio år som journalist, bland annat på Bonnier Tidskrifter.
– Ta vara på statistik. Använd statistik för att höja kunskapsnivån i debatten, säger Mattias Falk.
Du kanske också vill läsa...
10 tips om påverkansstrategi
En påverkansstrategi kan beskrivas som övergripande vägval för att nå långsiktiga mål kring politiska beslut.Gå en kurs hos oss
Vässa dig i pr-arbetet genom att gå någon av våra öppna kurser, eller låt oss ta fram en skräddarsydd kurs för ditt företag.Vi som jobbar på Westander
Vi är cirka 40 anställda med olika bakgrund, främst från områden som politik, journalistik, ledarskap och marknadsföring.