Mänskliga rättigheter
Människor möter dagligen fördomar, diskriminering och intolerans i både Sverige och övriga världen – samtidigt sjunker tilltron till civilsamhället. För att människors rättigheter ska respekteras behöver fler aktörer jobba fokuserat med att sprida kunskap och skapa engagemang.
Våra specialister har lång erfarenhet av opinionsbildning och politisk påverkan kring mänskliga rättigheter. Kontakta oss gärna så berättar vi mer.
Samhällsanalys
Opinionsbildning
Politisk påverkan
Letar du efter något annat?
Våra specialister inom mänskliga rättigheter
Amelie ansvarar för Westanders specialistområde Mänskliga rättigheter. Tidigare har hon arbetat med policyutveckling på Kommerskollegium och med rådgivning på Mannheimer Swartling.
– Kartlägg beslutsläget. Se över aktuella processer och ställningstaganden, säger Amelie Kvarnström.Emma ansvarar för Westanders specialistområde Hållbart mode och textil. Tidigare har hon arbetat som kommunikations- och miljöansvarig på Lövsta Stuteri.
– Sätt ett konkret mål. Formulera tydligt vad ni vill förändra på ett sätt som går att mäta, säger Emma Rost.Kajsa är specialiserad på tankeledarskap. Tidigare har hon bland annat varit kommunikationsansvarig på Friluftsfrämjandet.
– Formulera ert budskap: Vad är samhällsproblemet? Vilken är lösningen? Vad är ert förslag? säger Kajsa Ljungberg.Marie ansvarar för Westanders tjänster inom målgruppsanalys. Tidigare har hon bland annat arbetat på Rädda Barnen med företagssamarbeten.
– Agera lösningsleverantör. Visa hur förslaget kan hjälpa politiker att leva upp till sina vallöften, säger Marie Hemberg.Mattias ansvarar för Westanders tjänster inom opinionsbildning. Tidigare har han arbetat över tio år som journalist, bland annat på Bonnier Tidskrifter.
– Ta vara på statistik. Använd statistik för att höja kunskapsnivån i debatten, säger Mattias Falk.
Du kanske också vill läsa...
10 tips om påverkansstrategi
En påverkansstrategi kan beskrivas som övergripande vägval för att nå långsiktiga mål kring politiska beslut.Gå en kurs hos oss
Vässa dig i pr-arbetet genom att gå någon av våra öppna kurser, eller låt oss ta fram en skräddarsydd kurs för ditt företag.Vi som jobbar på Westander
Vi är cirka 40 anställda med olika bakgrund, främst från områden som politik, journalistik, ledarskap och marknadsföring.