Hållbarhet
Allt fler företag driver ett ambitiöst hållbarhetsarbete och ser affärsnyttan i att kommunicera mer om hållbarhetsfrågor.
Företag som tar plats i debatten kring sina viktigaste frågor stärker varumärket, inspirerar andra och driver hållbarhetsarbetet framåt. Vi på Westander hjälper företag och organisationer med hållbarhetskommunikation, hållbarhetsstrategi och hållbarhetsrapportering enligt ESRS.
Våra specialister har lång erfarenhet av att arbeta med hållbarhetsfrågor. Kontakta oss gärna så berättar vi mer.
Hållbarhetskommunikation
Hållbarhetsstrategi
Hållbarhetsrapportera
Greenwashinganalys
Letar du efter något annat?
Våra specialister inom hållbarhet
Anders är chef för enheten Westander Hållbarhet. Tidigare har han arbetat mer än tio år på TT, bland annat som chef för centraldesken.
– Formulera vad hållbarhet betyder för er och varför det är viktigt, säger Anders Wennerstrand.Amelie ansvarar för Westanders specialistområde Mänskliga rättigheter. Tidigare har hon arbetat med policyutveckling på Kommerskollegium och med rådgivning på Mannheimer Swartling.
– Hållbarhetsredovisa. Berätta hur hållbar er verksamhet är och vilka utmaningar ni har kvar, säger Amelie Kvarnström.Emma ansvarar för Westanders specialistområde Hållbart mode och textil. Tidigare har hon arbetat som kommunikations- och miljöansvarig på Lövsta Stuteri.
– Involvera fler. Bjud in anställda, kunder och samarbetspartner att bidra till hållbarhetsarbetet, säger Emma Rost.Jonas är specialiserad på opinionsbildning och hållbarhet. Tidigare har han arbetat i miljörörelsen och varit ordförande för Klimatriksdagen.
– Lär av de bästa. Är ni redan bäst i branschen så kan ni studera andra branscher, säger Jonas Bane.Kajsa är specialiserad på tankeledarskap. Tidigare har hon bland annat varit kommunikationsansvarig på Friluftsfrämjandet.
– Var öppna. Visa både hur hållbar er verksamhet är och vilka utmaningar ni har, säger Kajsa Ljungberg.Marie ansvarar för Westanders tjänster inom målgruppsanalys. Tidigare har hon bland annat arbetat på Rädda Barnen med företagssamarbeten.
– Besluta i ledningen. Säkerställ att ledningsgruppen känner ägandeskap för hållbarhetsarbetet, säger Marie Hemberg.Sebastian är chef för enheten Westander Corporate Communications. Tidigare har han bland annat startat och varit vd för skjortföretaget The Fair Tailor.
– Berätta hur ert hållbarhetsarbete bidrar till en positiv samhällsutveckling, säger Sebastian Stjern.Sonja ansvarar för Westanders tjänster inom kampanjer. Tidigare har hon bland annat varit byråchef på kommunikationsbyrån Studio Bon.
– Sätt upp mål för hållbarhetsarbetet och berätta löpande om uppnådda resultat, säger Sonja Nettelbladt.
Du kanske också vill läsa...
10 tips om hållbarhet
Vänta inte med att kommunicera tills ni är helt nöjda och 100 procent hållbara. En tydlig riktning och ärlig ambition skapar förtroende och inspirerar.Kurs: Kommunicera hållbarhet
Företag som kommunicerar kring hållbarhet stärker varumärket, inspirerar andra och driver hållbarhetsarbetet framåt. Vi ger dig handfasta råd.Så kommunicerar ni hållbarhet
Hur skapar det affärsnytta att kommunicera hållbarhetsarbetet? Vilka möjligheter och risker finns? Beställ ett inspirationsföredrag med Anders Wennerstrand.