Kampanjer
En kampanj handlar om en tidsbegränsad kraftsamling för att få människor att engagera sig i en särskild fråga. Med en bra pr-kampanj kan ni sätta fokus på ett aktuellt samhällsproblem, engagera era målgrupper och stärka varumärket.
Våra specialister har lång erfarenhet av att arbeta med kampanjer. Kontakta oss gärna så berättar vi mer.
Kampanjstrategi
Kampanjidé
Genomförande
Letar du efter något annat?
Våra specialister inom kampanjer
Sonja ansvarar för Westanders tjänster inom kampanjer. Tidigare har hon bland annat varit byråchef på kommunikationsbyrån Studio Bon.
– Välj rätt kanaler. Fokusera på de plattformar där era målgrupper befinner sig, säger Sonja Nettelbladt.Julia ansvarar för Westanders tjänster inom presentationsteknik. Tidigare har hon bland annat arbetat som skådespelare på Dramaten och copywriter på Wenderfalck.
– Skapa ett koncept. Forma en bärande idé som är kreativ och engagerar målgruppen, säger Julia Högberg.Kajsa ansvarar för Westanders tjänster inom kommunicera statistik. Tidigare har hon varit pr-ansvarig på TV4 samt arbetat med hållbarhetskommunikation för Systembolaget.
– Använd ambassadörer. Engagera opinionsbildare för att få fart och spridning på kampanjen, säger Kajsa Ulfsdotter.Ninna ansvarar för Westanders specialistområde Mat och hälsa. Tidigare har hon arbetat som journalist på bland annat Expressens sajt Hälsoliv och TT.
– Formulera budskapet. Slå fast några genomtänkta formuleringar till målgruppen, säger Ninna Prage.
Du kanske också vill läsa...
10 tips om kampanjer
Gör en kraftsamling. Med en pr-kampanj kan ni sätta fokus på ett aktuellt samhällsproblem, engagera era målgrupper och stärka varumärket.Kurs: Digital strategi
Skapa fokus och uthållighet i er digitala kommunikation. Vi ger dig inspiration, handfasta råd och tips på hur du kan arbeta mer strategiskt.Så skapar ni en bra kampanj
Hur går ni rent praktiskt till väga för att skapa en bra kampanj? Och vilka är de vanligaste fallgroparna? Beställ ett inspirationsföredrag med Sonja Nettelbladt.