Mat och hälsa
Matfrågor skapar engagemang hos allmänheten, myndigheter och politiker. Produktionen av livsmedel har stor inverkan på människor, miljö och klimat.
Livsmedelsföretag, dagligvaruhandel och restauranger kan både stärka sina varumärken och inspirera andra genom att delta i debatten om livsmedelsproduktion av hög kvalitet. På Westander hjälper vi uppdragsgivare att berätta hur de bidrar till en mer hållbar produktion och konsumtion av livsmedel.
Våra specialister har lång erfarenhet av att jobba med mat, hälsa och hållbarhet. Kontakta oss gärna så berättar vi mer.
Letar du efter något annat?
Våra specialister inom mat och hälsa
Ninna ansvarar för Westanders specialistområde Mat och hälsa. Tidigare har hon arbetat som journalist på bland annat Expressens sajt Hälsoliv och TT.
– Tala till hjärta och hjärna. Formulera en berättelse som väcker känslor och engagerar, säger Ninna Prage.Erik är specialiserad på public affairs. Tidigare har han varit generalsekreterare för Pliktrådet och ordförande för Sveriges förenade studentkårer.
– Kartlägg relevanta beslutsprocesser. Analysera vilka konsekvenser olika politiska beslut kan få för er, säger Erik Arroy Elvén.Sonja ansvarar för Westanders tjänster inom kampanjer. Tidigare har hon bland annat varit byråchef på kommunikationsbyrån Studio Bon.
– Påverka beteenden. Människors åsikter formas i hög grad av deras eget agerande, säger Sonja Nettelbladt.
Du kanske också vill läsa...
10 tips om hållbar mat
Matfrågor skapar engagemang hos allmänheten, myndigheter och politiker. Genom att delta i debatten kan ni inspirera fler till att producera och äta hållbar mat.Kurs: Varumärkesstrategi
För att stärka eller förändra ett varumärke krävs en välgrundad strategi och en plan med konkreta aktiviteter. Vi ger dig inspiration och handfasta råd.Så kommunicerar ni hållbarhet
Hur skapar det affärsnytta att kommunicera hållbarhetsarbetet? Vilka möjligheter och risker finns? Beställ ett inspirationsföredrag med Anders Wennerstrand.