Hållbart mode och textil
Allt fler företag i mode- och textilbranschen driver ett ambitiöst hållbarhetsarbete och ser affärsnyttan i att kommunicera mer om hållbarhetsfrågor.
Företag som tar plats i debatten kring sina viktigaste frågor stärker varumärket, inspirerar andra och driver hållbarhetsarbetet framåt. Vi på Westander hjälper företag och organisationer med hållbarhetskommunikation, hållbarhetsstrategi och hållbarhetsrapportering enligt ESRS.
Våra specialister är experter på hållbarhet med lång erfarenhet av att jobba med textilbranschen. Kontakta oss gärna så berättar vi mer.
Letar du efter något annat?
Våra specialister inom hållbart mode och textil
Emma ansvarar för Westanders specialistområde Hållbart mode och textil. Tidigare har hon arbetat som kommunikations- och miljöansvarig på Lövsta Stuteri.
– Dra nytta av modeintresset. Utgå från människors engagemang när ni planerar kommunikationen, säger Emma Rost.Andreas är chef för enheten Westander Medierelationer och Kris. Tidigare har han arbetat över tio år som journalist på Dagens Nyheter och Sveriges Radio.
– Våga prata om utmaningarna. Om ni väntar tills alla lösningar är på plats är det risk att ni aldrig kommer igång, säger Andreas Rolfer Wrangö.Johanna är specialiserad på strategi, varumärkesstrategi och ledarskap. Hon är byråchef, biträdande vd och en av våra mest erfarna konsulter.
– Upprepa era viktigaste budskap gång på gång. Att skapa förändring kräver uthållighet, säger Johanna Look.Kajsa är specialiserad på tankeledarskap. Tidigare har hon bland annat varit kommunikationsansvarig på Friluftsfrämjandet.
– Kommunicera även kring era utmaningar och om de områden där ni inte nått ända fram. Öppenhet bygger trovärdighet och driver på ert hållbarhetsarbete, säger Kajsa Ljungberg.Mattias ansvarar för Westanders tjänster inom opinionsbildning. Tidigare har han arbetat över tio år som journalist, bland annat på Bonnier Tidskrifter.
– Tänk långsiktigt. Beteendeförändringar kräver tid och uthållighet – arbeta utifrån en målbild på minst tre års sikt, säger Mattias Falk.Sonja ansvarar för Westanders tjänster inom kampanjer. Tidigare har hon bland annat varit byråchef på kommunikationsbyrån Studio Bon.
– Definiera samhällsnyttan. Tydliggör för er själva hur ni exempelvis skyddar hälsa och miljö, säger Sonja Nettelbladt.
Du kanske också vill läsa…
10 tips om hållbarhetskommunikation
Hållbarhet bör vara en integrerad del av både verksamheten och kommunikationen. Företag som kommunicerar om sina hållbarhetsfrågor stärker varumärket.Kurs: Kommunicera hållbarhet
Företag som kommunicerar kring hållbarhet stärker varumärket, inspirerar andra och driver hållbarhetsarbetet framåt. Vi ger dig handfasta råd.Så kommunicerar ni hållbarhet
Hur skapar det affärsnytta att kommunicera hållbarhetsarbetet? Vilka möjligheter och risker finns? Beställ ett inspirationsföredrag med Anders Wennerstrand.