Digitalisering
Hur kan vi klara kompetensförsörjningen, säkra utbyggnaden av den digitala infrastrukturen och stärka innovationsförmågan?
Sverige ska bli bäst i världen på att använda digitaliseringens möjligheter. För att detta ska ske behöver företagen delta mer aktivt i digitaliseringsdebatten. Vi på Westander hjälper våra uppdragsgivare att nå ut med sina budskap.
Våra specialister analyserar, opinionsbildar och driver på utvecklingen på digitaliseringsområdet. Kontakta oss gärna så berättar vi mer.
Letar du efter något annat?
Våra specialister inom digitalisering
Monica ansvarar för Westanders specialistområde Digitalisering. Tidigare har hon bland annat arbetat med kommunikation för Socialdemokraterna och Unicef.
– Kartlägg ståndpunkter. Gå igenom partiprogram och uttalanden från partiernas talespersoner, säger Monica Reinebo.Linnea ansvarar för Westanders specialistområde Arbetsmarknad. Tidigare har hon bland annat arbetat på organisationen Personal PAC i Chicago.
– Våga problematisera. Resonera även kring motargumenten och digitaliseringens baksidor, säger Linnea Sandström Lange.Maja ansvarar för Westanders tjänster inom strategi samt för Almedalen. Tidningen Resumé utsåg henne redan 2018 till en av Näringslivets 150 Superkommunikatörer.
– Förklara samhällsnyttan. Beskriv hur digitaliseringen bidrar till en positiv samhällsutveckling, säger Maja Stridsberg.Sebastian är chef för enheten Westander Corporate Communications. Tidigare har han bland annat startat och varit vd för skjortföretaget The Fair Tailor.
– Ta ställning. Stick ut hakan och gör tydliga ställningstaganden i debatten, säger Sebastian Stjern.
Du kanske också vill läsa...
10 tips om digitalisering
Företag som berättar om hur de bidrar till digitaliseringen stärker sina varumärken och driver utvecklingen framåt.Gå en kurs hos oss
Vässa dig i pr-arbetet genom att gå någon av våra öppna kurser, eller låt oss ta fram en skräddarsydd kurs för ditt företag.Vi som jobbar på Westander
Vi är cirka 40 anställda med olika bakgrund, främst från områden som politik, journalistik, ledarskap och marknadsföring.